I tillæg til fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen.
Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående e-mailadresse. Du har 2 års reklamationsret fra den dag, varen er modtaget.
Du kan også reklamere ved fremmøde i en af de fysiske Kop & Kande butikker.
Det er en forudsætning for udøvelse af reklamationsretten, at de konstaterede fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig.
Kop & Kande WEB betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os dog retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.
Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, eller hvis du i øvrigt ønsker at klage over dit køb, kan du kontakte os via kontaktformularen.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsninger via www.forbrug.dk (bemærk dog Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning til enhver tid værende klagebetingelser, herunder beløbsgrænser). Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl udenfor Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/odr