E-HANDELSBETINGELSER
FOR WEBSHOPPEN KOP-KANDE.DK
Gældende fra 22. oktober 2024
Oversigt
1. Indledning
2. Bestilling af varer
3. Priser og betaling
4. Levering
5. Fortrydelsesret
6. Reklamation og klager
7. Farver
8. Personoplysninger og cookies
9. Lovvalg
1. Indledning
Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som ejes og drives af Kop & Kande WEB ApS, CVR-nr. 32153763 (i det følgende benævnt ”Kop & Kande WEB”).
Kop & Kande WEB har følgende adresse og kontaktoplysninger:
Kop & Kande WEB ApS
Langs Skoven 22
8541 Skødstrup
Tlf. 88 777 233
E-mail: kundeservice@kop-kande.dk
Du kan kontakte os via kontaktformularen.
Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen.
Du skal særligt være opmærksom på de tekster, som er anført med kursiveret skrift i handelsbetingelserne.
2. Bestilling af varer
Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Bestillinger foretaget efter kl. 15.00 på hverdage bliver håndteret den næstfølgende hverdag. Kop & Kande kundeservice er tilgængelig i tidsrummet mandag - fredag 9.00 - 22.00, og lørdag-søndag 9.00-15.00.
Når du afgiver en ordre, sender vi en ordrebekræftelse (strakskvittering) til dig via e-mail med en bekræftelse på modtagelse af ordren. Når din ordre afsendes fra vores lager sender vi link til handelsbetingelser og salgsfaktura, som desuden vil indeholde leverings- og track og trace oplysninger.
Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du kontakte os via kontaktformularen.
Du er ansvarlig for, at de kundeoplysninger, du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.
3. Priser og betaling
Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner og indeholder moms, danske afgifter, told mv.
På vores webshop kan du benytte følgende betalingskort:
- Dankort
- VISA/Dankort
- MasterCard
- VISA
- VISA Electron
- American Express
- JCB
- Mobilepay
- Apple Pay
Ved betaling med kort - bortset fra Dankort - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne overleveres til forsendelse fra Kop & Kande WEB. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb sker i krypteret form via Nets-godkendt DiBS-software. Kop & Kande WEB gemmer ikke dine oplysninger, og der tages ikke gebyr ved betaling på webshoppen.
Når kryptering benyttes, kan du se en hængelås i nederste højre hjørne af siden. Det betyder, at dine informationer er beskyttet mod tredjepart.
Anyday delbetaling
Du kan også vælge Anyday delbetaling. Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
BEMÆRK: Fortryder du dit køb, og skal have pengene retur, SKAL du returnere til webshoppen. Butikkerne kan IKKE udbetale penge for varer købt med ANYDAY.
4. Levering
Varer bestilt på vores webshop leveres kun til adresser i Danmark. Der sendes ikke til Grønland og Færøerne.
Din bestilling afsendes hurtigst muligt og sædvanligvis senest indenfor 2 hverdage efter bestillingen.
Det vil sige at varen, hvis du har valgt forsendelse via GLS eller Post Nord (se punkt 2-4 nedenfor), sædvanligvis vil være fremme på leveringsstedet indenfor 1-3 hverdage efter bestillingen.
For ordrer bestilt til levering i en Kop & Kande butik, kan du forvente at varen leveres til butikken indenfor 1 - 3 hverdage.
I forbindelse med højtider, Black Friday og ferier, må der generelt påregnes lidt længere leveringstider. Større generelle forsinkelser vil blive annonceret på www.kop-kande.dk.
Kop & Kande WEB er ikke ansvarlig for situationer der falder ind under force majeure.
Valg af forsendelsesform
Ved bestilling af varer på vores webshop kan du vælge mellem 8 forskellige former for forsendelse:
1. Hent i din lokale Kop & Kande butik: kr. 0,-
Hvis denne forsendelsesform er valgt, skal du selv afhente din pakke i den Kop & Kande butik, du har valgt i forbindelse med din bestilling. Du får besked pr. sms og e-mail når din pakke er klar til afhentning (forsendelse kr. 0,-) Leveringstiden er typisk 1 - 3 hverdage hvis varen sendes fra vores lager til butikken, men er den på lager i den butik du har valgt, er det muligt at afhente samme dag.
Ordren skal afhentes inden 14 dage. Afhentes pakken ikke indenfor de 14 dage, vil butikken forsøge at kontakte dig. Hvis de ikke får kontakt til dig, vil ordren blive annulleret og omkostninger til returfragt vil blive fratrukket beløbet der udbetales.
2. GLS pakkeshop: kr. 39,- (Gratis ved køb over kr. 499,-)
Hvis denne forsendelsesform er valgt, skal du selv afhente din pakke i en af GLS’ mere end 1.200 Pakkeshops. GLS leverer også til pakkeshop om lørdagen. Du får besked pr. sms og e-mail, når din pakke er klar til afhentning. Leveringstiden er typisk 1 - 3 hverdage. Hvis du køber for kr. 500,- eller derover, og vælger levering med GLS pakkeshop, betaler vi forsendelsen (forsendelse: kr. 0,-).
3. GLS Erhverv: kr. 39,-
Hvis denne forsendelsesform er valgt, bliver varen leveret til den erhvervsadresse, du angiver i forbindelse med afgivelse af din bestilling. Der kan kun leveres til erhvervsadresser med denne forsendelsesform, og GLS leverer normalt inden kl. 14 den efterfølgende arbejdsdag.
4. GLS Hjemmelevering: kr. 49,-
Hvis denne forsendelsesform er valgt, bliver varen leveret til din adresse. Du informeres pr. mail om leveringsdato og anslået leveringstidspunkt for din pakke. Leveringstiden er typisk 1 - 3 hverdage. Hvis du ikke kan tage imod pakken på det angivne tidspunkt, aftales alternative leveringsmuligheder direkte med GLS.
5. Postnord pakkeboks: kr. 59,-
Hvis denne forsendelsesform er valgt, bliver varen leveret til den pakkeboks du har valgt ved bestilling. Når en pakke ligger klar til afhentning, giver Postnord dig besked om det. Leveringstiden er typisk 1 - 3 hverdage. Når du får beskeden på mail eller sms, får du 2 pinkoder. Koderne skal du taste på Pakkeboksens skærm. Når du får beskeden på en blanket, skal du medbringe din blanket "Post til afhentning" og følge vejledningen på automaten.
6. Postnord privatpakke: kr. 89,-
Hvis denne forsendelsesform er valgt, bliver varen leveret til din adresse af Post Nord Pakkepost. Post Nord omdeler også til privatadresser lørdag. Leveringstiden er typisk 1 - 2 hverdage når pakken er overleveret til Postnord pakkepost.
Rettidig levering forudsætter, at Postnord overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Postnord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Postnords kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er, at minimum 99 % af pakkeposten er fremme rettidigt. Bemærk dog, at denne procentsats er gennemsnitlig, og kan dække over lokale variationer. Bemærk også, at der ikke kan leveres på søndage og helligdage.
7. Burd delivery - aftenlevering til privat adresse: kr. 59,-
Bestil inden kl. 13 på hverdage og få leveret samme aften mellem 18 og 22. Du får en sms når buddet er på vej med din pakke.
Denne leveringsform er begrænset til bestemte postnumre. Leveringsformen vil kun være synlig ved gennemførelsen af købet, hvis vi kan levere i dit postnummer.
8. K. Hansen pallelevering: Kr. 249,-
Ved levering med K. Hansen pallelevering afsendes ordren indenfor 1-2 hverdage fra vores lager. Levering med K. Hansen sker som udgangspunkt næstkommende hverdag. Der kan ikke ændres i leveringen når først ordren er afsendt. Der er hverdagslevering (ikke weekend) mellem 7-16 til en privat adresse, og det samme til en erhvervsadresse. Chaufføren ringer en halv time inden ankomst til det telefonnummer der er opgivet på ordren.
Der leveres til kantsten – fragtmanden kan ikke være behjælpelig med yderligere håndtering herefter.
Såfremt du har valgt K. Hansen pallelevering accepterer du, at pallen må stilles uden kvittering, såfremt du ikke er hjemme.
Der tages billede til dokumentation for levering.
Hvis din pakke er beskadiget
Er din pakke beskadiget ved levering, bedes du enten at nægte modtagelse eller modtage med FORBEHOLD. Kontakt derefter kundeservice hvor vi er klar til at hjælpe dig videre
5. Fortrydelsesret
Du har 30 dages fortrydelses- returret regnet fra den dato, du modtager varen, når du handler på kop-kande.dk
Du har også mulighed for at returnere varen til en af de fysiske Kop & Kande butikker, uden omkostninger - husk at oplyse/medbringe faktura.
Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved enten at møde op i din lokale Kop & Kande med vare og faktura, eller sende en meddelelse til Kop & Kande WEB herom via almindeligt brev, standardfortrydelsesformularen eller e-mail. Formularen er vedhæftet samme mail som din faktura.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender os meddelelsen om fortrydelse inden udløbet af fortrydelsesfristen.
BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren uden samtidig at give os besked om fortrydelsen.
Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse / e-mail:
Kop & Kande WEB ApS
Langs Skoven 22
8541 Skødstrup
kundeservice@kop-kande.dk
eller via kontaktformularen. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som sendes ud sammen med fakturaen.
For at vi kan identificere varen, henstiller vi til, at du anfører ordrenummeret i din meddelelse om fortrydelse. Hvis ordrenummeret ikke er anført, kan det medføre fejl og forsinkelser.
BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, når der er tale om varer der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Som følge heraf kan det efter omstændighederne betyde at du ikke kan fortryde køb af børstehoveder til elektriske tandbørster, manicure- og pedicureprodukter, fordøjelige kageartikler (eksempelvis, frysetørrede jordbær, chokolade og sukkerblomster) mv., hvis forseglingen/emballagen er brudt.
Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.
Du skal returnere varen til:
Kop & Kande
C/O DSV Solutions
Mossvej 27, Port 779-780
8700 Horsens
Ved returnering til webshoppen bedes du udfylde den vedlagte returseddel og oprette returlabel på GLS returportal: https://www.gls-returns.com/#/m/kop-kande. Mangler returseddel i din forsendelse, bedes du kontakte kundeservice@kop-kande.dk (OBS: Varer købt i butik kan IKKE returneres via GLS portal, men kun i butik)
BEMÆRK: Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.
Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdiforringelse ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købesummen fratrukket kr. 39 i returfragt når du benytter vores returlabel, fratrukket eventuel værdiforringelse. Vi tilbagefører pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Købesummen for varen (med fradrag for evt. værdiforringelse og returomkostninger) bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde købesummen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.
Hvis du ønsker mere information vedrørende din fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.
Du kan også vælge at benytte 365 dages landsdækkende bytteservice, som vi tilbyder i alle vores butikker. Du kan blot besøge din lokale Kop & Kande, der hjælper med at ombytte til en anden vare eller tilgodebevis. Varen skal være forsynet med byttemærke eller kvittering og være pakket i original emballage og være ubrugt. Ønsker du at bytte en vare med brudgaranti, skal brudgarantibeviset også medbringes.
6. Reklamation og klager
I tillæg til fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen.
Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående e-mailadresse. Du har 2 års reklamationsret fra den dag, varen er modtaget. Varerne bedes ved returnering i forbindelse med reklamation sendt til samme adresse som fortrydelsesvarer. Du kan også reklamere ved fremmøde i en af de fysiske Kop & Kande butikker.
Det er en forudsætning for udøvelse af reklamationsretten, at de konstaterede fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig.
Kop & Kande WEB betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os dog retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.
Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, eller hvis du i øvrigt ønsker at klage over dit køb, kan du kontakte os via kontaktformularen.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via www.naevneneshus.dk . For at kunne klage, skal varen eller ydelsen have kostet minimum kr. 1100,- og højest kr. 100.000.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl udenfor Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/odr
7. Farver
Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i købelovens forstand.
8. Personoplysninger og cookies mv.
Vi passer godt på dine data, og du finder hele vores persondatapolitik HER.
Cookies
Når du besøger kop-kande.dk første gang, beder vi dig tilkendegive hvilke formål du ønsker at give samtykke til. Du kan ændre dit samtykke ved at klikke på det lille grønne symbol nederst i skærmens venstre side.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv.
Hvis du ønsker mere information om vores brug af cookies, henvises der til vores cookie-politik, som kan tilgås via dette link: http://www.kop-kande.dk/cookieinfo.
9. Lovvalg
Disse handelsbetingelser, og enhver købsaftale vedrørende køb af varer fra os, er underlagt dansk ret, undtaget danske lovvalgsregler og CISG.
10. PriceRunner købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.
Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner koster intet og tager kun et par minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner
PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, defekt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.
"Ja tak, jeg vil gerne blive medlem på PriceRunner og få gratis Købsgaranti!"