FORTRYDELSESRET / REKLAMATION OG KLAGER
Har du fortrudt dit køb på kop-kande.dk?
Du har 30 dages fortrydelses- returret regnet fra den dato, du modtager varen, når du handler på kop-kande.dk
Du har også mulighed for at returnere varen til en af de fysiske Kop & Kande butikker, uden omkostninger - husk at oplyse/medbringe faktura.
BEMÆRK: Fortryder du dit køb på varer betalt med ANYDAY, og skal have pengene retur, SKAL du returnere til webshoppen. Butikkerne kan IKKE udbetale penge for varer købt med ANYDAY.
Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved enten at møde op i din lokale Kop & Kande med vare og faktura, eller sende en meddelelse til Kop & Kande WEB herom via almindeligt brev, standardfortrydelsesformularen eller e-mail. Formularen er vedhæftet samme mail som din faktura.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender os meddelelsen om fortrydelse inden udløbet af fortrydelsesfristen.
BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren uden samtidig at give os besked om fortrydelsen.
Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse / e-mail:
Kop & Kande WEB ApS
Langs Skoven 22
8541 Skødstrup
kundeservice@kop-kande.dk
eller via kontaktformularen. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som sendes ud sammen med fakturaen.
For at vi kan identificere varen, henstiller vi til, at du anfører ordrenummeret i din meddelelse om fortrydelse. Hvis ordrenummeret ikke er anført, kan det medføre fejl og forsinkelser.
BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, når der er tale om varer der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Som følge heraf kan det efter omstændighederne betyde at du ikke kan fortryde køb af børstehoveder til elektriske tandbørster, manicure- og pedicureprodukter, fordøjelige kageartikler (eksempelvis, frysetørrede jordbær, chokolade og sukkerblomster) mv., hvis forseglingen/emballagen er brudt.
Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.
Du skal returnere varen til:
Kop & Kande
C/O DSV Solutions
Profilvej 4, Port 8+9
6000 Kolding
Ved returnering til webshoppen bedes du udfylde den vedlagte returseddel og oprette returlabel på GLS returportal: https://www.gls-returns.com/#/m/kop-kande. Mangler returseddel i din forsendelse, bedes du kontakte kundeservice@kop-kande.dk
BEMÆRK: Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.
Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdiforringelse ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købesummen fratrukket kr. 39 i returfragt (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrukket eventuel værdiforringelse. Vi tilbagefører pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Købesummen for varen (med fradrag for evt. værdiforringelse og forsendelsesomkostninger) bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde købesummen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.
Hvis du ønsker mere information vedrørende din fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.
Du kan også vælge at benytte 365 dages landsdækkende bytteservice, som vi tilbyder i alle vores butikker. Du kan blot besøge din lokale Kop & Kande, der hjælper med at ombytte til en anden vare eller tilgodebevis. Varen skal være forsynet med byttemærke eller kvittering og være pakket i original emballage og være ubrugt. Ønsker du at bytte en vare med brudgaranti, skal brudgarantibeviset også medbringes.
Reklamation og klager
I tillæg til fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen.
Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående e-mailadresse. Du har 2 års reklamationsret fra den dag, varen er modtaget. Varerne bedes ved returnering i forbindelse med reklamation sendt til samme adresse som fortrydelsesvarer. Du kan også reklamere ved fremmøde i en af de fysiske Kop & Kande butikker.
Det er en forudsætning for udøvelse af reklamationsretten, at de konstaterede fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig.
Kop & Kande WEB betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os dog retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.
Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, eller hvis du i øvrigt ønsker at klage over dit køb, kan du kontakte os via kontaktformularen.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via www.naevneneshus.dk . For at kunne klage, skal varen eller ydelsen have kostet minimum kr. 1100,- og højest kr. 100.000.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl udenfor Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/odr